Kwasy omega-6 obniżają poziom naszego cholesterolu całkowitego i złego LDL. Mogą też obniżać poziom cholesterolu dobrego HDL. Nie mają wpływu na poziom triglicerydów we krwi, a dodatkowo są budulcem komórek. Czyli biorą udział w produkcji hormonów, w tym neuroprzekaźników, usprawniając pracę centralnego układu nerwowego. Dodatkowo też kontrolują ciśnienie krwi, pracę nerek, serca, układu trawiennego, wspomagają leczenie zaburzeń hormonalnych, cukrzycy typu 2, chorób skóry.

Warto wiedzieć, że najlepszym źródłem kwasów omega-6 są: olej sojowy, słonecznikowy, kukurydziany, pestki dyni, słonecznika, sezamu, migdały, orzechy ziemne i awokado.

Bogate kwasy

Tłuszcze stanowią główny nośnik energii oraz jeden z najistotniejszych budulców komórek i błon komórkowych. Dodatkowo są one także rozpuszczalnikami związków chemicznych, oraz witamin: A i D oraz E i K. Pośród wszystkich niezbędnych  tłuszczy czyli tak zwanych nienasyconych kwasów bardzo ważną rolę odgrywają kwasy tłuszczowe Omega-6. Do tej grupy należą kwasy: linolowy (LA) i γ-linolenowy czy arachidonowy. Dodatkowo dieta wzbogacana różnymi nienasyconymi kwasami tłuszczowymi są bardzo skuteczną metodą utrzymania na odpowiednim  poziomie naszego cholesterolu. Kwasy omega 6  maja bardzo szeroki wpływ na nasze zdrowie. Są ważnym składnikiem błon komórkowych, wspierają odporność, usprawniają pracę układu nerwowego i stanowią barierę ochronną przed rozwojem stanów zapalnych. Biorą udział w prawidłowej pracy układu pokarmowego, serca i nerek. Okazują się pomocne w walce z wieloma dolegliwościami oraz schorzeniami, takimi jak: alergie, ADHD, zaburzenia hormonalne, nadciśnienie tętnicze, osteoporoza, cukrzyca, choroby skóry, podwyższony poziom cholesterolu. Dodatkowo: działają przeciwzakrzepowo, są budulcem naczyń krwionośnych i narządów odpowiedzialnych za transport krwi, przeciwdziałają powstawaniu nadciśnienia tętniczego oraz pękania naczynek włosowatych, zapewniają odpowiednią ilość czerwonych krwinek.

jak bardzo potrzebne nam są kwasy tłuszczowe omega 6

Istotne sprawy

Najważniejszym aspektem działania nienasyconych kwasów tłuszczowych jest pielęgnacja i odbudowywanie płaszcza lipidowego, który chroni skórę przed nadmierną utratą zbędnej wody. Mimo dobrego wpływu na zdrowie kwasy omega 6 należy przyjmować z umiarem. Musimy także być świadomi, że dostarczanie do naszego organizmu zbyt dużej ilości może przynieść odwrotne, negatywne skutki, spowodować zmiany miażdżycowe, zakrzepowe, wpłynąć na pracę serca i układu krążenia, a także zaburzyć gospodarkę hormonalną.

Działanie kwasów omega-6

Działanie kwasów omega-6 jest bardzo ważne dla naszego organizmu. Tak naprawdę bez nich wszystkie witaminy byłyby nieprzydatne. Bardzo ważny jest też rodzaj przyswajanych tłuszczów a także zachowanie prawidłowych proporcji między nimi. Bardzo istotną rolę odgrywają kwasy tłuszczowe Omega-6,  warto wiec nie zapominać o prawidłowej suplementacji każdego dnia. Najlepiej przed snem albo z samego rana zażyć po jednej tabletce. Dzięki temu będziemy mieli piękną skórę i paznokcie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here